söndag, april 10, 2011

Dataelände!!!

Var så himla duktig och steg upp och gjorde klart bilderna från gårdagen. Hade suttit två timmar och skulle bara spara. Vad händer, jo PS låser sig totalt och det går inte att göra nåt överhuvudtaget. Bara att stänga och göra om. Halvvägs igenom andra svängen provar jag spara och samma sak händer. Känner mig lätt förtvivlad, tala om bortkastad morgon. Sitter fortfarande i morgonrocken och det gör inte saken bättre.. =(
Nä, får ta och be Håkan om hjälp. Tror att datorn måste storstädas på allvar, bort med allt onödigt! Får ju hit L-H idag också, han ska hjälpa mig med kalibreringen. Måste passa på att lära mig det själv också. Har suttit och tittat på när han gjort det en gång tidigare, det ser väldigt krångligt ut men får väl anteckna..
Klag klag..
Får väl säga något positivt också. Igår hade vi en riktigt härlig kväll. Loppan la sig rätt tidigt, M ville se en film på datorn. Jag, Håkan och N släckte ner alla lampor inom synhåll och tände kaminen. Av med datorer och tvapparater. Fram med filtar i soffan. Så satt vi bara och tog det lugnt, tittade på den sprakande elden och småpratande. När elden blivit glöd grillade Håkan sig ett par korvar. Sen gick vi och la oss i tid, även vi stora. Rätt ovanligt för att vara mig, men faktiskt ganska skönt.
Nä nu ska jag hoppa ur rocken och in i duschen, bara att ta ett nytt tag om den här dagen! Skam den som ger sig.
Trevlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar