tisdag, april 12, 2011

Underbar dag med en otrevlig överraskning...

Igår hade vi en riktig utepysslardag jag och tjejerna. Att fixa lite på altanen var nummer ett. Vi städade undan allt onödigt och dammsugade golvet. Satte sen igång med att sortera och städa ur vårat kruk och vasskåp som syns i bakgrunden. Hade en väldig fart och ett riktigt flyt på städet. Hade bara vaserna kvar och tänkte, ja men bra då tar jag fram storvasen så kan jag ha påskris på altanen också. Var lite blompinnar med hjärtan och trams på i vasen. Plockade snabbt ur ett gäng och tittade ner innan jag stack ner handen på nytt..
 En död MUS låg ihopkrupen på botten!!! Vaaaahhh!! Blev stående en stund paralyserad av äckel. Bar bort vasen till skräpsläpet i väntan på att mannen skulle komma hem och ta hand om eländet. Tänk jag som fantiserar om en smålandsgård på landet, skulle nog tro att man fick lov att vänja vid sånt om man bodde där...
Efter skräckupplevelsen med musen gick jag och hämtade och torkade utemöblerna. Loppan hade ingen barnstol därute så hon undrade vilken som var hennes plats. Det var bara att fundera vad som fanns i gömmorna och göra det bästa av saken. Man tager vad man haver. Hon blev överlycklig över sin nya hörna och självklart skulle det genast fikas.
  
 
Årets första tvätthängning ute blev också av. Tvätten var torr på ett par timmar. Så himla härligt!!

 Ett gäng prickar mår alla bra av, även en gammal grill med fläckiga träytor så den fick bli lite vårfin.

På kvällen tog jag mig en sväng till Konsum för inköp av mer uteblommor. Ett enda 10-pack fanns kvar. Lite ledsna men nersatta till halva priset så jag slog till ändå. Dom tar sig säkert. Har nu haft dom andra blommorna en vecka och dom är fortfarande hur fina som helst. Har jag tur så går det vägen. Annars får jag väl skaffa nya, helt klart värt att ha blommor så tidigt. Det gäller att suga ut så mycket det bara går av den här underbara årstiden.

Nu ska jag och Loppan sätta igång med dagens måsten och sen hoppas vi på sol och värme så vi kan slå upp altandörren och springa ut och in på våran vårstylade altan.
Ha en riktig härlig tisdag och glöm inte bort att njuta!


1 kommentar: