fredag, april 15, 2011

Fredag!

Det blev härligt mycket jobb under gårdagen. Det finns mer att fixa klart i studion idag. Måste bara städa först.. Det räcker med att slarva någon dag här så är det ett mindre kaos. Vi är ju rätt många och har inte så stort hus. Måste nog ändå bli liiite strängare med att tjejerna ska plocka upp efter sig. Varje morgon är det morgonrockar, böcker, papper, leksaker och annat som bara liksom har fallit ur händerna på någon. Konstigt.

Tjejerna har ju egna "Att-göra-listor" på sina rum men det har blivit lite si och så med dom på sista tiden också. Även med min städlista =O Så förutom att njuta av finvädret som vi så klart ska ha under påsken så ska vi även städa. STORSTÄDA. Putsa fönster, byta gardiner, rensa garderober, rengöra avlopp och annat kul. Nä, det är inte så kul men det är desto roligare efteråt. Kände mig så helnöjd när jag hade totalstädat altanen i början av veckan.

Ikväll blir det ju finmiddag, ser verkligen fram emot det! Måste kolla upp vad jag ska sätta på mig.. Tjejerna ska ju vara med Janina ikväll. Dom ska visst måla ägg, så jag måste fixa med det under dagen.
                                    Påskdam från förra året
                               
                                         Trevlig fredag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar