torsdag, april 14, 2011

Mycket att fixa med..

Det gick inte att blogga på hela dagen igår. Undra vad som var felet, idag funkar det dock igen. Skumt. Igår var jag och Loppan på påskäggsjakt. Blev som väntat rätt besviken. Utbudet är ju obefintligt här. Så jag köpte några riktigt tråkiga ägg som jag ska prova att göra om. Går det inte så får jag väl skaffa några andra.

Jag och tjejerna var till tandis igår också, gick bara fint. Men Loppan tyckte dom hade så roliga saker i väntrummet så vi höll inte på att komma oss därifrån. Vi tog en sväng förbi Mor å L-H på hemvägen. Där fick vi fika och så kollade vi in deras nya Ikeainköp från helgen. Fint!

Jag hade tänkt vara duktig på kvällen och fixa lite i studion men orken bara försvann. Det blev en cykeltur med Håkan, N och M ist. Sen satte jag mig med Martina Haags senaste bok "Fånge i hundpalatset" och hade det bra. 

När vi var på cykeltur gick jag in på Ica för att handla lite smått. Dom här frimärkena fick jag syn på vid kassan. SÅ söta! Var tvungen att ha dom, att man stöder Rädda Barnen med 10 kr är ju heller inte så dumt.
Dom ska få sitta på årets påskkort om vi lyckas få ihop några. Vi har varit rätt så lata på pysselfronten här ett tag.

Nu är det bara att ta tag i det jag hade tänkt göra igår. Så kan det gå. Men först fika och städa lite. Ska vara världens duktigaste idag så jag bara kan slappa och njuta i morgon. I morgonkväll är vi bjuden på middag hos Mor å L-H. Två av mina kusiner med respektive kommer också. Ska bli riktigt trevligt. Maten brukar alltid vara himmelsk där mmm... Undra bara vad man skulle ta på sig. Inget nytt i garderoben på evigheter. Har ju som sagt att vikten ska ner först. Det går ner men väääldigt sakta, syndar nog för ofta =( Tre kilo ner av 10. Inte ens halvvägs, nåja det är som det är. I morgon ska jag dock inte vara sund, ska gå på middag och njuta med gott samvete. Det blir en kväll utan barn också så jag ska bara koppla av. Söta Ninis ska vara barnvakt.

Trevlig torsdag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar