onsdag, april 20, 2011

Lite av varje..

Igår hängde Janina med Mor å L-H till Luleå för lite shopping. Jag hade skickat med en beställning på en vårjacka till Loppan. Den passade helt perfekt. 230:- med rabattkupong på Lindex. Jag blev helnöjd och Loppan med =)

När Ninis kom hem igår hade hon Emelie med också. Så den här gången var det jag som blev totalöverraskad. Trodde inte hon skulle få någon fiskvakt till sina nyinförskaffade små vänner. Men det hade som tur var ordnat sig. Så nu får vi ha våran Emme hemma i påsk! =)

Igårkväll fick vi hit några väldigt söta människor på fika, lika trevligt som vanligt. Efter alla hoppat i säng i går fastnade jag vid datorn. Plötsligt var klockan tre, det är lätt hänt om man hittar något intressant. Brukar unna mig lite nattsudd ibland. Eftersom jag alltid har människor runt mig här hemma tycker jag det är såå härligt att sitta uppe själv ibland. Priset får man betala i trötthet kl. sju på morgonen efter, men det är det värt.

Idag har det varit mycket att göra i studion, måste sätta mig ett tag i kväll också. Kul när det finns mycket att göra =) Måste få iväg en beställning till tryckeriet också. Album till fotoserier med den nygamla loggan på.
Jag och tjejerna tog oss en långpromenad idag också. Det blev en sväng till Dollar för inköp av glödlampor, skurmedel, sköljmedel och annat nyttotråk. Vi gick förbi järnaffären för att köpa en kratta också. Det blev en modell som jag inte testat förut, en märkes =o
Han på affären tittade konstigt på mig när jag frågade efter en sån där grön eller röd istället. Han undrade varför jag använde sånt skrot när Fiskars superkrattor finns. Tveksamt slog jag till men som gardering tog jag även en gröning som han visst hade kvar ändå, fanns inga skaft till men det har vi nog själva.

...och kolla in mina nya fräsiga trädgårdshandskar...


Jaha, vad har vi här då? Jo, en förtvivlad 11-åring som tappat ner sin nya ring i en springa mitt på våran stora altan. Det har varit mycket funderingar kring den där ringen idag. När Håkan kom hem från jobbet blev han efter en lång stunds kämpande dagens hjälte.

"Du är världens bästa!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar