måndag, april 18, 2011

Så otroligt spännande!!!

Fastnade vid datorn idag.. Alltså gillar man gamla hus och tycker det är spännande med övergivna platser så är det bara ett måste att gå in och titta här: http://www.jornmark.se/places_photo.aspx?placeid=214&Photonumber=095&lang= Man kan sitta hur länge som helst och bara furundras, mysa och smårysa. Sånt här gillar jag!!! Tomma gamla sjukhus, slott, fabriker och annat spännande är så enormt fascinerande och smått rysligt. Mina favoritklipp härifrån var det om Hjo, de om Grossingers hotel och det om Chateau Miranda. Har dock inte sett alla än. Texterna till bilderna är också väldigt intressanta. Men jag måste varna för att man kan bli sittandes lääänge.
Här är en till länk som handlar om Chateau Miranda. http://translate.google.se/translate?hl=sv&langpair=en%7Csv&u=http://www.talkurbex.com/2009/08/chateau-de-noisy-abandoned-school/
Titta bara på de här bilderna, tagna av Andre Govia





VACKERT...
Vill man, som jag så klart ville se rörliga bilder på det här slottet finns det många klipp..
Önskar verkligen att jag hade möjlighet att åka till sådana här platser, se, uppleva och fota.

2 kommentarer:

  1. annchristine17/4/11 21:14

    Och kanske känna in atmosfären. Är övertygad om att man känner in stämningen som genomgående varit i ruinen. Personligen kan jag rysa lite när jag ser såna här bilder. Kanske har det med mitt tidigare liv att göra.

    SvaraRadera
  2. Jaa, håller med om att man ryser. Det är en blandad rysning, obehag, spänning, fascination och förförande vackert. Allt det blandat med en känsla av sorg och vemod. Jag blir helt betagen av sånt här.

    SvaraRadera