lördag, november 05, 2011

Långträsk..

Igår åkte vi ut till Långträsk tillsammans med Mor, L-H, Anne, Peter och Denise. Vi fick världens härligaste kväll med god mat, prat, skratt och mycket spelande. Kvällen blev sen innan huset tystnat.. 
Underbart att titta ut på morgonen och ha den här utsikten. Visserligen var dagen lika grå som den innan men ändå. Jag hoppade i kläderna och drog på mig stövlarna för att ta lite ruggiga höstbilder. Fridfullt, tyst och kyligt. Såg inte till ett endaste djur. När mina fingrar var absolut stelfrusna kom Mor och Loppan ut och tog sig en liten morgonpromenad också. Så sen var det skönt att komma in i den absoluta govärmen, 27+ hade köksspisen lyckats värma undervåningen till. Efter en smarrig frukost, en till sväng ute och lite surr så började vi packa ihop oss för hemfärd. Nästan ett dygn tillsammans med många av dom jag älskar mest. Jag är så glad över min allra bästa familj ♥ 
  














Ikväll ska vi vara hemma, elda i kaminen och bara vara. Precis som de flesta andra så har vi också människor som vi saknar här på jorden. Det har man alltid med sig men tänker extra mycket på en kväll som den här. Sorg över de som fattas och lycka över de som finns nära.  




1 kommentar:

  1. Annchristine5/11/11 21:44

    Ja, du Maria. Du har fått den stora gåvan att glädjas över det du har. Familjen, naturen runt i kring dig. Du har ögat tränat för att se det lilla och det sevärda. Mitt hjärta fylls alltid till brädden och ibland rinner det över, när jag läser det du skrivit. Tänk så många som inte förstår vad som är viktigast.

    SvaraRadera