tisdag, oktober 25, 2011

Senhöst..












Morgonens luft var ren, klar och lätt att andas. Det frasade under skorna när jag gick genom glittrande fruset gräs. En nyfiken ekorre hoppade från träd till träd. Små droppar föll ner på mig, där jag stod precis under ett träd längs ekorrens väg. Plötsligt stannade han upp och bara iakttog mig ett slag för att sedan rusa vidare för att fortsätta med höstens bestyr. Även om sommaren är det bästa jag vet så finns ingen årstid som är mer rofylld än hösten. Hösten är också eftertankens tid för mig. Ett sting av vemod blandas med tacksamhet över allt fantastiskt jag har. Hösten påminner en lite om att inget varar för evigt. Jag tror vi behöver den här tiden för att påminnas om att ta hand om varandra och varva ner helt enkelt.
Tända brasor, läsa sagor, möta sina stora skolbarn efter skolan, kura tillsammans i soffan, dricka varm choklad och göra lite mysigt hemma är saker som jag tycker hör till hösten. Man vill liksom boa in sig i stugvärmen och bara gona sig.  


Bjuder på en underbar låt. Det var många bra citat på det här klippet, fina bilder också =)
"Life is drawing without an eraser"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar