måndag, december 19, 2011

Ge mig mer jul..


Oj vad det var längesedan jag skrev.. När jag inte gör det så är det för att tiden helt enkelt inte räcker till. Önskar att dygnet hade fler timmar =) December har varit och är alltid intensiv, det är tusen saker som ska ordnas. Men jag känner att jag ändå nästan (hehe) har läget under kontroll. Julklapparna är inköpta men väntar fortfarande på att några ska anlända med posten. VÄLDIGT smidigt att beställa från nätet! Sen så gjorde jag och lilla N en tur med bussen till Luleå i lördags. Vi hade tre timmar på stan och jag kan säga att varenda sekund var noga planerad. Hade gjort upp en lista på vilka affärer som i tur och ordning skulle få ett besök, precis vad vi skulle söka efter och till vem. Jag är helnöjd över det vi lyckades ordna på den korta tiden, som tur var så var det inte alls farligt långa köer.

När vi kom hem så var det glada miner och en uppspelt liten Loppa sprang runt och busade med lilla N. Plötsligt stannade hon och kräktes massor.. Efter det var hon helt utslagen och somnade direkt. Vaknade sen några ggr. på natten. Det var bara att vara redo med hinken. Konstigt det där, att man kan sova men samtidigt vara så på helspänn att man hör varenda liten suck och förändrat andetag i sömnen. På en halv sekund var jag redo med hinken, börjar känna mig som ett magsjukeskötarproffs. Inte en droppe kräks i sängen trots att det är väldigt svårt med små barn. På morgonen frågade hon direkt efter välling, åt upp den och allt var som vanligt igen. Hon sov dock middag ett par timmar under dagen och det hör inte till vanligheterna. Idag är hon pigg som en lärka men fick stanna hemma från dagis ändå. Det är ju synd om någon liten bacill skulle finnas kvar och smitta någon annan. Det är ju inte så kul att ha magsjuka på självaste julafton.. Vet ju hur det känns väldigt väl eftersom familjen hade magsjuka perfekt inprickat till min födelsedag och julafton förra året. (Dock blev ju så klart stålkvinnan i familjen inte sjuk). Det var förståeligt nog inte så många som ville besöka oss under julen.. Hoppas verkligen att ingen fler blir sjuk här nu så vi slipper sitta i karantän här hemma när man vill träffa alla nära och kära.

Vad har mer hänt för rafflande och spännande saker här dom senaste dagarna då.. Jo, Loppan har fått en vanlig stor säng i sitt lilla rum, det blev en 80 cm. Så vi har fått ta ut och rensa bort en hel del stora grejer för att det skulle få plats. Men den lilla damen blev väldigt nöjd och somnade och sov hela natten i sin egen säng. Jag saknade bergis henne mer än vad hon saknade mig, kändes lite tomt att inte ha henne tätt bredvid..

Nu ska jag göra en lista för att få lite ordning och press på dagens bestyr:
*Vika tvätten
*Plocka och åter plocka..
*Beställa bilder
*Plocka ur disken
*Dammsuga
*Skura
*Vattna blommorna
*Byta sängkläder
*Måla andra varvet på dom små dockteatrarna som är under produktion
* Tvätta och hänga fleeera maskiner..
*Skotta
*Ringa en kund
*Skura toaletterna
*Städa klart i Loppans "nya" rum
*Fixa klart med 3 egentillverkade julklappar

Finns sen tid över så skulle altanen behövas städas upp och ett gäng pepparkakor bakas..
Men man är ju ingen robot precis, få se vad dagen räcker till
Ha en supertrevlig måndag och stressa inte ihjäl er där ute !
♥♥♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar