fredag, februari 10, 2012

Återvinning..


När jag laddar min mobil gör jag det alltid i samma uttag i köket. Mobilen ligger alltid på golvet och har blivit både sparkad och trampad på. Men nu har jag räddat den. Med en gammal tom schampoflaska. Det var helt gratis och tog 10 min. Jag gjorde först en vit variant men tänkte inte till då.. Det måste ju vara ett rejält utrymme mellan mobilen och kontakten annars rymms ju inte kontakten eller vad man ska kalla det som går in i mobilen. Så det är väl smartast att mäta lite innan man börjar klippa. Sen gjorde jag en mall också så det blir lika på bägge sidor. Bara att vika ett papper på mitten och testa sig fram. Sen bara rita av på flaskan med en cd-penna. Hålet för kontakten gör man bara smalt först så bara piggarna kommer igenom, sen är det bara att rita av kontakten så blir hålet precis lagom stort. Det är ju bra om man har en vass sax att klippa med, då blir kanterna snyggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar