torsdag, februari 02, 2012

Nytt projekt


Var förbi Ånyo för ett par dar sen. Frågade kusin Mona som jobbar där om dom hade någon bra "dagens". Hon vet för det mesta mitt i prick vad som kan vara något för mig. Även denna dag =) Fick med mig Stringgavlar för 40:- När jag kom hem letade jag upp en lång och bra bräda som ska få bli 3 hyllplan. Så nu fattas bara några slags beslag. Mannen ska få såga till hyllplanen ikväll. Den ska få sitta i Janinas gamla rum, som jag för övrigt inte vet vad jag ska göra av. Hade nästan förlikat mig med den svart/vitrandiga fondväggen men nää. Svart i inredning är bara inte min grej.



Tråkigt eller hur, ränderna blir nästan som ett galler. Tänk er...
Pip naturligtvis! =D

Tex. den här:


Eller..


När jag målade lilla Ns piano ljusrosa fick jag lite mersmak. Kollade runt lite på måfå efter andra tapeter än Pip. Och jag säger bara waow! Rusta är inte alls dumt ibland.. Titta här!


 Tror jag blev lite småkär i den här tapeten. Pip är ju alltid Pip men dom kostar ju ca 700/rulle. Här har man en helt ljuvlig tapet för 169/rulle. Det tål att övervägas..

Hittade en annan fin tapet på Rusta också:



99/rulle

Ja det blir nåt att fundera på. Skulle vilja åka till Luleå och titta nuuu!!!

Annat som skulle kunna få flytta in i rummet är..


Ett sånt här snajsigt gammalt bord. (Googlad bild)

En superfin ljusslinga 319:-

eller den här:
299:- Också från designonline.se

Gärna en gammal snirklig spegel i silver eller vitt också. I Håkans boda har vi en stor gammal träkista med välvt lock och svarta beslag, hmm om man kanske kunde lasera den..
Fast det blir ju lite annan stil än stringhyllan det.. Tur att jag inte bryr mig ett smack om sånt. Jag har nog tusen stilar i mitt hem. Varför måste man ha en enda när man kan välja ut det man gillar mest från en massa olika håll. Vi får väl se hur rummet blir så småningom =)
Trevlig torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar