torsdag, april 19, 2012

Till mig från mig..


Sista tiden har jag verkligen inte legat på latsidan. Nya jobb kommer på rad och det är så otroligt roligt!!! Medan Loppan har varit liten har Ateljé M inte gjort så stort väsen av sig. Jag kämpade visserligen på med studion på Stationsgatan precis hela graviditeten trots en otrolig foglossning. Vägrade att ta paus. Sen hade jag Loppi med till studion i ett år, vi var bara på plats ett par timmar om dagen och då sov hon middag där också. Körkortsbilder tog jag med henne med men andra fotningar bokade jag in på kvällstid när Håkan var hemma. När Loppan blev större och rörligare funkade det inte att ta med henne till Stationsgatan varje dag och jag fick välja mellan att lämna bort min älskade Loppa på dagis eller lämna min kära studio. Valet var inte svårt trots att ett par tårar blev fällda, jag hade ju min perfekta studio. En lokal som var precis lagom i storlek, läge och hyra. Men jag hade inte hjärta att lämna Loppan på dagis som ett-åring. Jag tycker det är alldeles för litet. Som tur förstod min fina Håkan att jag verkligen behövde en studio ändå. Många var timmarna när han byggde om här hemma. Precis allt fixade han själv och jag är så otroligt tacksam för all tid han lade ner. Det är kärlek! 
Nu har min lilla Loppa plötsligt blivit stor, snart fyra år och har börjat på dagis. Vi har fått så mycket tid tillsammans och det går på inget sätt att mäta i pengar eller något annat, det är ovärderligt.. Alltid alltid kommer barnen vara det viktigaste men nu är det dags för Ateljé M att få kärlek, plats och tid också. Jag tror aldrig jag har varit så hungrig på fotandet och att utveckla mitt lilla företag som nu. Nu är det dags!
Idag kände jag att jag ville ge mig själv en klapp på axeln och lyxade till med en present till mig och Ateljé M. Tulpaner och en superfin Pipmugg från A-färg. Nu är det dags att fortsätta jobba.
All kärlek till er alla!

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar