fredag, februari 04, 2011

Nåra problemer..

2½ år måste ju bara vara en av dom härligaste åldrarna. Ikväll när jag skulle söva Loppan låg vi och pratade om våran familj när hon säger "Men Emelie och Robin dom har jag tappat bort, det är nåra problemer". SÖTASTE lilla unge!
Det kommer nya underbara uttryck och funderingar hela tiden och ord som man inte är beredd att få höra. Som i morse när M kom in i sovrummet och Loppan tittade på barnprogram. M undrade vad det handlade om. Hon hummade till, började berätta lite smått men såg sen lite frustrerad ut "Nä, jag kan inte förklara.."
Nä det är inte så lätt att veta hur man ska förklara saker när man bara är två år fast man är så smart som våran lilla Loppa. Så finurlig och kvicktänkt också..
En annan morgon nyligt hoppade stortjejerna upp i storsängen. N sa "Men vem är det här då, är det min gullunge?" Loppan sken upp och sträckte ut handen mot mig "Jaa, det är det och det här är min mamma!"
Idag blir det en bild på en av dom vi "tappat bort". Förklarade för Loppan att hon inte tappat någon av dom. Men vi saknar dom och speciellt Emme som bor så långt bort och det är "Problemer" det!

2 kommentarer:

  1. Åh, den där åldern! Man kan få höra en livstids visdom från de små om man bara tar sig tiden att lyssna :)

    /agnetha

    SvaraRadera
  2. Hihi, guud så söt hon är <3

    SvaraRadera