fredag, mars 25, 2011

Fredagsplaner


Idag skulle jag vilja börja med att tacka er som läser min blogg och tycker att vad jag pysslar med är värt en titt på, fredagsblomman går till er!

Här har vi varit uppe med tuppen, Loppan tyckte det var morgon 4.15.. Det har blivit tidigare och tidigare sista tiden. Men jag vet ju vad det beror på. Alltid när vi är ute på våra långpromenader innan vi möter upp tjejerna så somnar hon i vagnen. Jag trodde det var färdigt med middagssovning men inte det. Nu när hon alltid stiger upp i ottan så slocknar hon i vagnen. Sen så är det ju så ljust på morgonen också. Vi har sovit med persiennerna uppe hela vintern, jag tycker gatlysena uppe på gångstigen lyser så mysigt när man ska sova. Nu är det färdigt med det, är det ljust så är det dag enl. lilla Loppis och nu blir det ju ljust tidigare och tidigare..
Jag behövde som tur var inte stiga upp där vid 4-tiden. Jag sa att det var natt fortfarande. Hon svarade "Okej, klia ryggen". Jag kliade lite halvhjärtat, "Nä inte så, under!" sa min lilla vän och drog upp nattlinnet. Så fort jag slumrade till så blev jag påmind "Klia ryggen mamma.." Till slut somnade vi om båda, tänk om man skulle få ryggen kliad tills man somnade när man ville. Det är lyx att vara barn! Tänk bara att få somna i friska luften nerbäddad i en barnvagn och gungas till sömns. Det är synd att man har glömt hur det var. Klockan sex var det dock definitivt morgon och bara att vakna.

Nu väntar vi bara på att det ska bli lite varmare ute så vi kan ta en redig powerwalk. Tror vi tar en tur förbi Dollar idag, känns alltid lite roligare att gå om man har ett "ärende" även om det är så simpelt som att handla glödlampor som jag hade tänkt mig. Ska även kolla in påskpyntet ordentligt. Dom hade fått in lite när jag var där sist men det jag såg som hastigast då såg bara plastigt och tråkigt ut.

Har även studiojobb men inte förän kl. tre. Helgens uppdrag blir att jobba med hemsidan så mycket jag kan. Måste även skicka ett nytt mail till UCME.se. Blir SÅ ARG! Googlar man efter Ateljé M så hittar man deras sida med mitt företag inlagt. Med de GAMLA uppgifterna!!! Det telefonnummret är ju stängt sen länge och adressen är också fel. Inte så lätt att hitta mig då =( Har kontaktat dom tidigare men det verkar vara svårt att förstå.. Det går inte att ringa heller, bara mail. Bajs.

Vi tar en fredags-to do:
*Bädda
*Disk
*Plocka undan
*Dammsuga
*Skura
*Toaletter
*Lunch
*Powerwalk
*Dollar & Konsum
*Möta tjejerna
*Skicka mail
*Studiojobb
*Hemsidepillande
*FREDAGSMYS (småtöntigt ord faktiskt)

Vet att mannen ska laga god middag ikväll också, blir nog en helt ok dag det här =)

Trevlig fredag på er!!!

Igår spanska idag italienska, är så fascinerad av dom här vackra språken..

4 kommentarer:

  1. Du liknar Mr. Bean på bilden när du kollar sådär, mor. Men på ett gulligt sätt. What's cooking this evening?

    SvaraRadera
  2. Haha, tackar sonen.. Mr Bean kan aldrig någonsin vara vacker men jag väljer ändå att ta det där som en komplimang eftersom han iaf. är väldigt charmig (fast jag vet dom som inte håller med). Sen har vi ju en del egenskaper gemensamt också i att vi båda är lite töntiga och inte så världsvana =)

    SvaraRadera
  3. 4.15 ???! Vi hade liknande problem. Varken jag eller sonen kan knoppa om det är ljust. Mörkläggningsrullgardiner var lösningen. Nu är det bara klockradions ilskna röda siffror som lyser upp och stör i "bunkern". Överkänslig? Nej då... :)

    SvaraRadera
  4. Jaa, mörkläggningsrullgardiner (långt ord det där) får vi nog testa om det fortsätter så här. Vi har också ilskna röda siffror i sovrummet, våra lyser upp på väggen. Tycker det är himla bekvämt när man vaknar på natten och undrar vad klockan är. =)

    SvaraRadera