söndag, mars 27, 2011

Lördagkväll i hemmets lugna vrå


Tänkte bara meddela att ingen av oss vann nåt idag. Lilla M var dock närmast att pricka in resultatet på hockeyn. Tala om tråk att titta på, jag somnade i andra och vaknade en bit in i tredje. Visade sig att det inte var mycket jag missat, hade inte hänt ett någe.. Men det var helt ok att sova till iaf. =)
Under förlängningen passade jag och N på att snabbröja här hemma. Vi var riktigt duktiga! På det en riktigt smarrig middag, fläskfilé i rödvinsås, klyftpotatis, grönsaker och inte att förglömma Pepsi Max!
Sen kändes det som nog tråk med att titta på hockeyn idag, inte så lockande att dessutom plåga sig med körslaget.. Bestämde mig för en joggingtur ist. Inte så kul att springa ensam så jag hade tur som fick N med mig. Vi tog en specialvända som vi sprang tre varv. Känns skönt att hålla sig rätt nära hemmet när det är mörkt och lite ruggigt ute. Det var mysigt att få en stund bara vi två. Blir dock mycket trevligare att springa när all is är borta, det är riktigt halt!
Nu ska jag sätta mig i soffan bredvid en sovande M, slötittande Håkan och Janina och en liten N som fortfarande har mössan på efter vårat hurtande. Hon ser faktiskt piggast ut av alla där hon sitter och dricker vatten i en grön plastmugg. Man blir på alerten av lite frisk luft =)

God natt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar