måndag, mars 28, 2011

Trevligt besök och tankar om film


Tänk att den där timmen man ställde fram klockan i natt faktiskt märks att den "saknas". Tycker den här dagen har gått så himla fort. Förmiddagen ägnades åt städ och tvätt. På eftermiddagen drog Håkan iväg på politikmöte med tillhörande middag. Vi andra stackare som inte fick någon restaurangmat hade det ändå rätt bra med kycklingfilé, ris och grönsaker. Sen tog vi oss en kvällspromenad, så härligt med ljus kl. halv sju på kvällen! Vi gick till Mor å L-H. Dom var i Luleå igår så jag hade beställt ett par saker med dom. Bla. en lysrörsarmatur och speciella lysrör till studion. Ska äntligen få samma temperatur på ljuset över datorn som i förra studion, har saknat det. Sen ska skärmen få sig en kalibrering, det är ett tag sen sist.
Som vanligt bjöds det på gofika i barndomshemmet, en liten bit kladdkaka med grädde råkade slinka ner.. Sånt som händer =I Har inte blivit någon jogg idag heller, men i morgon så blir det nya tag.

Såg på den nya serien "Stockholm-Båstad" ikväll, inte alls kul som jag hade förväntat mig. Helt klart en besvikelse.
När jag ändå är inne på dålig tv måste jag säga några ord om ett annat program som inte bara är dåligt i mina ögon utan rätt vidrigt, storyn om den stackars Lisbeth Salander. Jag såg första delen på bio, det var inget för mig. Så jag skippade de andra delarna och gör det även nu. Jag har aldrig förstått hur man kan fascineras av att se människor plågas, man blir ju bara illamående. Först ska man se den stackars flickan pinas och sen ska man liksom mysa när man får se hämdvåldet.. Nää, jag fattar bara inte. Mig lyfter det inte upp iaf. Har aldrig gillat frosseri i våld och kommer aldrig att göra det. Ser jag en film ska det ge någon slags behållning och den vill jag inte ska vara en olustig känsla om att vi lever i en sjuk värld.

Nu är det dags att hoppa i säng, tror jag tar med mig datorn och tittar på ett avsnitt av "Skärgårdsdoktorn". Det är underbar "snällfilm" som ger en god nattsömn med drömmar om sommar och barfotaspring i gräset.

Sov gott everyhopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar